Thursday, October 7, 2010

bunga vs tahi

















sila perhatikan pics di atas...

apa yang kamu nampak??

apa??


apa???


sebut kuat2....


B.U.N.G.A



T.A.H.I




ok..pandai murid2 cikgu ni...


betul kawan kawan...memang itu gambar bunga dan tahi...


penah dengar tak peribahasa Melayu...

kita bagi bunga tapi dapat tahi...


korang tahu tak maksud disebalik peribahasa ni...


maksudnya bila korang makan ramai2...guna tupperware banyak2..guna mug banyak...

share2 makanan tapi basuh sorang2...

itulah contoh bagi bunga tapi dapat tahi.....


tak paham lagi...meh nk bagi contoh extra

bila korang pegi pantry dan nmpak tupperware kawan korang yang masih tak berbasuh...

korang tanpa segan silu menyingsing lengan baju dan basuh tupperware2 itu dan membuat delivery trus ke blik beliau itu

tetapi pada satu ketika kamu meminta beliau itu membasuhkn tupperware kepunyaan kamu tetapi kamu dan beliau gunakan secara berjemaah dan beliau enggan...

itulah yang dinamakan bagi bunga dapat tahi...



bila kamu dapat tugasan berkumpulan dengan beliau itu...

yang beliau itu ya amat pemalas tak tahu bertanggungjawab di atas amanah yang diberikan...

beliau membiarkan kamu membuat sendirian tugasan berkenaan kerana beliau tahu kamu tidak akan berkata apa2..

itulah bagi bunga dapat tahi


pabila kamu berbuat baik kepada beliau dan beliau tidak menyedari atau pura-pura tidak menyedari dan secara tidak sedar telah tertikam kamu dari hadapan....


itulah bagi bunga tapi dapat tahi..


apabila kamu dengan suka rela membuat kerja beliau kerana kamu berasa kasihan dan tanggungjawab untuk membantu beliau

tetapi beliau tidak menyedarinya dan kamu sendiri akhirnya mendapat susah sebab terlalu baik hati


ituah bagi bunga dapat tahi


pabila kamu dengan suka hati menemani beliau ke mana sahaja yang beliau nak pergi tanpa mengira masa

tapi bila kamu pula mahu beliau menemani kamu ...beliau enggan


itulah bagi bunga tapi dapat tahi...



banyak lagi ang nak dicoretkan di sini tapi rasanya tahi2 dah berbau terlalu busuk

p/s:bukan dari pengalaman sebenar....

10 comments:

Anonymous said...

apa ko merepek ni...ko kna taik lg k?

kukuchimachikumi said...

@Anonymous:mne ad kene tahi....

ni cuma entri sajork...

ngak ada kene mngena antra idup n mati...

ainuryusranabila said...

eh kat cni seolah2 bau bunge je lebeyh..kot dpn bilik ko kucing berak kot..hehe

little black dress said...

huh..
sapekah org y wat cm2?
u should tell that person what he/she did is so annoy lol...
even me..
k?

kukuchimachikumi said...

@little black dress:sumtime my heart so nice sampai tak sanggup nk kata pe ble orng bg tahi...

sob3....

tapi u noe me..i ske ckp sinis kan...

one of my way nk bgtau...

u wat tahi kat i...


hahahahahahahah

kukuchimachikumi said...

@ainuryusranabila:aq memang ske ble kucing dok lepak2 depn bilik aq..

sungguh style!!!

little black dress said...

kerek la plak minah nih...
sowi r tenten...
huhu

kukuchimachikumi said...

sori for what??

PinQib said...

aku ker. ahah.. ak bunge tulip. no scents

kukuchimachikumi said...

seyes ke tulips no scents

aq pepel roses...haha