Thursday, August 11, 2011

sifat marah

yam: aku rasa kau ni nanti mesti dapat darah tinggi..sebab selalu sangat nak marah
faten:apsal plak (nada marah)
yam: ha, tengok2....baru cakap sikit dah nak marah.....oran pompuan ni kene makan supplement...bagus tok kawal hormon..kau ni slalo marah sebab hormn tak seimbang la ni...
faten:whatever...tak reti aku nak makan supplement2 bagai....
yam:...

ni lah antara perbualan hangat yang memang kadang-kadang menghangatkan diri aku...

memang aku mudah panas...senang nak marah....kadang-kadang untuk sebab2 yang tak munasabah pun aku nak marah....lagi2 kalau nak pms....berganda-ganda rasa nak marah tu

kadang2 sebab rasa marah yang melampau aku menangis nak releasekan rasa itu...
sangat annoying kot......susah nak kontrol hati aku untuk tak marah2 dan geram2....haha

bukan aku sengaja nak marah2 ni...ni suma out of control...siyes cakap.....aku bukan orang gila nak marah2 tanpa sebab...tapi aku orang yang lemah sebab tak boleh kontrol sifat marah aku ni.....

kadang2 memang nampak bodoh sangat...lagi2 bila fikir dua tiga kali....lepas rasa marah tu reda, rasa bersalah sangat kalau ada terkasar bahasa dengan kawan2..ada terguriskan hati semua......

supah aku tak sengaja..maafkan aku insan yang lemah ni......

aku cuba tapi bape kerat sangat la aku berjaya mengawal semua menda bodoh ni....


penat rasanya.....penat nak marah2 dah.......

dulu2,zaman masih muda belia.....kalau ada jek orang buat marah..mesti aku tanpa segan silunya gaduh mulut dengan orang tu...berani la nak sindir ke, nak kutuk ke..mau aku sound direct jek...

penah kot aku gaduh mulut dengan kawan sekelas dan ditenangkan oleh cikgu bi aku...tu pun masa dia soh salam tak seikhlas hati aku hulur tangan...sebal gila kot....dah la kitaorang gaduh mulut stail curse......bangang gila.....

hahaha..ye, aku kuat cursing dulu....tapi words yang aku guna adalah yang paling basic dan aku cursing dalam bahasa melayu sahaja.....time tu tak reti pun nak guna s***, f***,...mencarut guna bahasa melayu adalah ganas.....dan aku hanya sebut b*** jek ok.....cuma perkataan itu akan diulang sebanyak yang bleh sampai aku puas,.....( maafkan aku yang lemah ni...)

sekarang ni dah mature, dah tau yang b*** tu cuma binatang yang haram dimakan oleh orang Islam....tak tahu napa nama dia disebut time mencarut...menyebut b*** adalah mencarut ke??? aku pun tak pasti.....

harapannya, aku semakin matang dan tak lagi nak bersifat bodoh dengan marah tak tentu hala......

p/s: masa diberi tazkirah kelas tentang sifat-sifat bodoh..aku dah tau yang sifat marah mesti ada......sama2 la kita renung dan muhasabah diri

2 comments:

pearl apple said...

ermmmm~~org yg lg bodoh kalo dia tak penah tau kelemahan diri dia sendiri~~gud gurl..ameen~~gud luck meh

sya fieqa said...

setan byk dlm diri ang ni..
meh aq puluk setan y ade..
hehehe
marah=setan
ye x?
;P