Saturday, November 12, 2011

my way

setiap manusia ni unik.....datang dari latar belakang yang berbeza...dari topografi yang berbeza..ada budaya yang berbeza even kaum yang sama....ada pandangan yang berbeza......serba serbi tak sama la kan...even kembar pun....sifat dan naluri mereka tak sama....

apa yang baik untuk kita tak semestinya baik untuk orang lain jugak kan....pandangan kita juga tak semestinya diterima oleh orang lain sama macam pandangan orang lain yang amat bercanggah untuk diri kita

hanya kita yang tahu apa yang terbaik untuk diri kita..orang lain hanya tahu menilai tanpa ada penanda aras pun.....mereka lebih suka memandang dari persepsi mereka tanpa meletakkan diri mereka di tempat kita...

apa yang kita rasa apabila perbuatan kita yang sememangnya sudah menjadi kebiasaan kita dan kita amat selesa dengannya tapi dikritik teruk oleh mereka-mereka yang merasakan perbuatan kamu itu tidak relevan....

siapa mereka untuk menilai begitu??kadang kala manusia ni susah nak menerima perkara yang diluar norma....stereotaip...kalau kau suka belajar sambil duduk tegak di atas kerusi dan tidak boleh ada bunyi satu apa pun kecuali kipas..wajarkah kau nak claim cara aku belajar sambil dengar lagu yang agak kuat dan berbaring itu salah??lain padang lain belalang yo.....

stail len2 do....satg jawab exam pun..ayat tak sama jugak...guna otak lu pikir la.....

1 comments:

PinQib said...

erk.. ada kah benda sebegitu dikritik jugk??
manusia haiii