Wednesday, February 1, 2012

sketsa kehidupan

paris dan kawan-kawannya( lindsay,miley dan juga demi )selalu keluar makan bersama-sama pada waktu pagi,tengah hari mahupun petang.....makan bersama-sama adalah aktiviti yang selalu mereka jalankan sehari-hari.....

pada suatu petang...huja turun mencurah-curah.....waktu makan mereka hampir tiba.....maka si lindsay pun menghantar mesej kepada paris...

L:mau makan?
P:ya sih...
L:tapi di luar hujan lebat....apa kata kita makan lambat sedikit apabila huja sudah reda?
P:ok...boleh saja dong....


namun apabila hujan mulai reda...lain pula ceritanya....

tetttttetettttttetttttt..bunyi mesej masuk

L:emangnya aku udah titip (kirim) burger sama miss hannh montana....
P: OK

walaupun di dalam hati sedikit sebal kerana udah dijanjikan mahu keluar namun manusia hanya merancang....walaupun setelah itu si lindsay datang mahu meneman paris keluar kerana dia tahu paris tidak memesan sebarang makanan daripada hannah montana...tapi hati paris usdah enggak mahu..kerana janjinya lain dong.......keinginan unuk makan itu juga telah hilang....sapa yang pernah mengalaminya sahaja yang mengerti.....:(

rentetan daripada peristiwa itu,pada keesokan harinya paris memutukan untuk menapau sekaligus untuk makan petang sewaktu mahu membeli makanan tengah hari....

P:gue mahu tapau untuk sore (petang) sekali dong ...soalnya gue takut nanti ada yang malas lagi mahu keluarseperti kelmarin....
L:lol...terserah kamu dong...emangnya gue mahu nemanin kamu keluar kelmarin dong tapi kamu yang enggak mahu....
P:ya sih kerana kamu udah makan....gue enggak tega mahu kamu hanya temanin gue aja....lagian pula gue udah ilang nafsu mahu makan tika itu.....tapi kali ini gue takut jadi lagi seperti kelmarin,jadinya better gue amek langkah berjaga-jaga
M:eh..ngak usah la dong..gue takut makanan kamu itu nanti basi...gi mana kalau nanti kita keluar aja....gue janji....lagian pula gue memang ada keperluan untuk dibeli nanti...
P:ngak mau la...nantinya pasti ngak jadi lagi....
M:benar sih..gue janji..nanti gue temanin kamu makan.....
P:baiklah kalo begitu....


lalu paris menanti dengan sabar pada waktu sore......apabila masa yang dijanjikan tiba,paris,miley dan juga demi berjalan menuju ke toko (kedai) untuk membeli keperluan miley namun toko tersebut tutup....

P:ngak apa-apa sih..nanti kita datang lagi yuk....(bermaksud lepas keluar makan,datang semula)
M:gue malas ni mau datng semula malam nanti..aduh..gi mana ya orang tokonya??
D:mungkin dia pergi solat barangkali....
M:gue mau beli roti sekali doang (beli sekali)....aduh,gi man ni??mau enggak malam nanti temanin gue lagi??
si paris udah kepelikan dalam hati.....roti??emangnya enggak mahu makan nasi??

M:udah..yuk pulang.....sambil bergerak menuju semula ke rumah
P:emangnya ini aja sih tujuan kita?ke toko??
M:emangnya kamu mahu jalan-jalan ya???ok sh kalau begitu kita jalan-jalan duluan dong...sambil menarik tangan paris
P:(hati mula menangis) kalau gue tahu hanya mahu ke toko.....gue ngak ikut dari tadi...buang waktu....
M;kamu mahu apa sih sebenarnya..kalau mahu jalan-jalan..ya silakan dong...mari..
P:ngak mahu...gue mahu pulang....

paris terus melangkah pulang ke rumah dengan hati yang seal..sekali lagi peristiwa kelmarin terjadi...kenapa dihalangin paris membeli makanan untuk petang kalau miley hanya mahu mengajak paris makan roti sahaja??emangnya dia sudah lupa bahawa paris itu pemakan nasi??

perlukah lagi si paris menerangkan kemahuannya kepada miley jika tadi sore miley sudah berjanjian segala.....tega amat ya kamu.....

p/s;bukan paris......

2 comments:

PinQib said...

hoooooooooooooooooooo... kalau ak pun ak ngaju.. lelbih la kalau si paris yang I guess mesti kuat merajok, cenggeng, manje, dan sebgnya.. haaaaaaa.. nnt cakap kat paris.. kalau xda sape3 meh la kuar ngan saya.. haha...

=) aku menahan lapo... nasi... entry... yang membhayakan buat saya..

kukuchimachikumi said...

paris tu kadang-kadang ada musim dia manja ntah lain macam yang sikit-ikit nak sentap....letih mak....:)