Saturday, January 1, 2011

1.1

telah selamat tiba di IPSAH dengan jayanya

perjalan menuju ke kedah kali ini amat mendukacitakan dengan keadaan bas yang uzur...

trse seperti menaiki roller coster sepanjang perjalanan(even aku belum lagi penah nek roller coster).....

badan asyik terhenjut2 seperti sedang menikmati lagu dangdut.


ku pusing ke kiri..terlihat dua pemuda sedang bergelak ketawa ..

mungkin bagi mereka keadaan itu amat melucukan tetapi hakikatnya....

sangat tersiksa kiwa dan raga...


goncangan di dalam bas setiap 5 minit seperti berada di kawasan yang dilanda gempa bumi...


gegaran...goncangan

sepanjang 5 jam perjalanan....



terdapat diskusi2 menarik di dalam bas pada ketika itu.....



pakcik: pakcik ni asyik tertipu jek.asyik2 dapat naik bas buruk.... nak jalan jauhkene la bas ok sket...harap aircond je sejuk tapi goncangnya seperti inul...



gadis muda: bese la 2 pakcik...kte kn dekat je...len la kalo cm bas nk ke k.l...lawa..ce pakcik tengok kt sebelah....



lalu..aku dan dua pemuda tadi turut memandang ke arah yang sama...

mereka masih tergelak2....


dan gadis muda menenangkan pakcik itu disepanjang perjalanan....


gadis,kamu sungguh peramah dan manis...

jadi buat kali pertamanya di dalam sejarah aku pulang ke kedah.aku tidak tidur sepanjang perjalanan....


abah,tadi abah pesan jangan tidur dalam bas kan...kata2mu termakbul abah...anakmu ini tidak dapat tidur walau sepicing pun....


dan hujan menitis dengan lebatnya di bumi kedah meraikan kepulangan aku...



~~~~~~


3 comments:

pencari sejati said...

ad pe kat sebelah?

kukuchimachikumi said...

pencari sejati:bas g kl yang seat die superb selesa...jeles2

PinQib said...

ayat da macam novel sastera da ni. ahahah


| Hadiah dari SARAWAK |