Tuesday, August 3, 2010

hati membara jiwa terseksa

aku bukan manusia yang sempurna..

yang tidak pernah ada perasaan marah..

aku rasa perasaan marah aku lebih banyak dari orang lain...

bila aku marah..automatik muka akan akan menunjukkan kemarahan dan kebengangan aku tuh..

bukan aku yang nak tapi memang semula jadi begitu...

aku marah...aku geram...

tapi aku masih manusia yang tahu bahawa orang lain tidak berhak menerima tempias kemarahan aku...

kalau aku masih boleh sabar..aku akan bendung kemarahan itu

aku akan bercerita dengan kawan-kawan..

dengan itu..barulah aku akan rasa lega..

dengan automatik juga,aku tidak lagi berasa marah terhadap sesuatu atau pun seseorang itu...

dan jika orang itu melakukan perbuatan yang memerlukan dia meminta maaf kepada aku...

aku tidak lagi menuntut kemaafan dari dia..
kerana aku telah melupakan semua itu...

perasaan marah aku telah pergi...

dan aku boleh kembali menjadi aku yang biasa kepada dia...

aku masih bukan manusia yang sempurna..

perasaan marah itu sentiasa ada...

aku akan cuba kawal...

cuba bendung...

agar orang-orang di sisi aku tidak berasa tertekan dengan aku...

kalau dahulu aku sanggup bertikam lidah dan menghamburkan kata-kata carutan untuk melampiaskan perasaan marah aku...

sekarang aku lebih sanggup untuk menangis sendiri

biarlah aku sendiri yang terseksa daripada aku menyiksa orang lain..

aku sudah matang...

aku bukan aku yang dahulu...

yang tidak takut menyinggung perasaan orang...

yang tidak peduli akan perasaan orang...

yang tidak kisah bertikam lidah...

yang suka mencari gaduh...

yang cakap lepas...

aku adalah faten yang baru...

walaupun tidak sesempurna mana..tapi aku cuba menjadi seorang faten yang baik kepada semua walaupun kepada mereka-mereka yang sentiasa menduga perasaan marah aku yang aku cuba sedaya upaya menyorokkannya jauh ke lubuk hati


p/s:aku cepat marah dan cepat cool...

8 comments:

Qib said...

he.. i want to be a new qib.. but no.,,. how much i tried. it seemed hopeless

kukuchimachikumi said...

i do understand u.i know it will be so hard...

i can see ur effort dear...

at least i know u r trying...

do ur best

Qib said...

hee.. macam jumpa psikiatri lak

pearl apple said...

lepas nih buat sajak ke syair ke..dah nmpak da bakat terpendam tuh..=)

kukuchimachikumi said...

pinqib:haha..ad tokoh x??

yam:hehe..aq x reti la...yg 2 spontan dari hati nurani jek

Qib said...

hee. xda ah.. ku kenen2 ang ngn anak bronok tu ada gaya.. haha

kukuchimachikumi said...

sete la mu...
aq tok se sme itu bronok..

Anonymous said...

i like this..:)