Friday, January 27, 2012

panas

semenjak berada di bumi kedah ini....aku sudah semakin terbiasa dengan cuaca yang panas....bukanlah nak kata perak tu tak panas....ada hari-hari tertentu yang agak panas tapi masih boleh tahan lagi

nak dikatakan panasnya kedah ni sampai nak pergi beli makanan kat kedai depan maktab pun kena guna payung...ni suma kerja cik yusra la..dia nimana tahan panas..nak pergi kedai depan pun nak guna payung...dan aku merupakan manusia yang berangapan payung hanya digunakan pada waktu hujan sahaja..aku ras pelik gila nak pakai payung pada waktu panas rembang....tapi sekarang aku dah tak peduli itu semua...haruslah nak bawak payung sebab sangat berbahang ok...rasa tersiat-siat je kulit ni dengan sinaran uv....


nak dijadikan cerita cuti hari tu aku duduk kat rumah cik mariam di perlis....as dari apa yang aku penah dengar,perlis dikatakan negeri terpanas di malaysia...kesahihannya....sama je macam kat kedah....panas....tak la macam melampau-lampau..ada time redup jugak...gilakah,kita bukan ada kat padang pasir.....

luckily jugak sometimes ada turun hujan kan...malaysia ni nasib baiklah panas dan lembap sepanjang tahun so ada hari panas ada hari yang sejuk sebab hujan.....bila berhari-hari panas..kita selalu doa cepatlah turun hujan....tapi bila dah berhari-hari hujan...air mula naik...kita nak cepat-cepat hujan behenti pulak...manusia ni memang tak pernah puas dan tahu bersyukur(akulah tu....)

adapun sebagai truly malaysian..haruslah jiwa kental tahan panas....nanti buat ngada-ngada tak tahan panas..mau orang kata bajet duduk oversea lama tak tahan panas bagai..ye la..tahu,paham..saya dah 22 tahun duduk malaysia..panas sikit ni haruslah tahan..tak kan nak doa malaysia turun salji pulak....matiklah pokok durian....tetiba~~~~

4 comments:

pearl apple said...

ok jgk turun salji..baru daebak!! =)

kukuchimachikumi said...

bengong..jangan nak bajet korea sangat ada 4 musim...satg salji turun..tetiba malaysia jadi 4 musim...pakej sekali dengan earthquake....tsunami....nauzubillah..ngak mau sih

PinQib said...

haha.. memang panas pun... emm.. samapi3 je terus batok3 aku x lena tido pun tgh hari td... kih3...

=p

tp my state kelante is tha daebak coz feeling macam dok artantika setiap kali dok sane...... camne tyu

kukuchimachikumi said...

hehe..i pn tringin nk dok kt kelate yg sejuk tu...mst ssh nk bgn tido pg2...